مطالب آموزشی

پودربندکشی چیست

پودر بندکشی ، محصولی است پایه سیمانی متشکل از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معـدنی که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین کاشی ها می شود
آموزش های تخصصی حوزه کاشی و سرامیک 1398/03/18 2400 4

پودر بندکشی ، محصولی است پایه سیمانی متشکل از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معـدنی که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین کاشی ها می شود و همچنین مصرف این پودر باعث افزایش چسبندگی و نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت می‌شود. استفاده از ترکیبات آماده برای بندکشی با توجه به شرایط و ویژگی‌های محل اجرای کار و نوع قطعات و مصالح مورد کاربرد می‌تواند در بهبود کیفیت، افزایش دوام و استحکام، تأمین زیبایی و سرعت اجرا نقش کارساز و مؤثرتری داشته باشد.

از جمله خواص و اثرات پودر بند کشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
چسبندگی فوق العاده به جداره کاشی و سرامیک
نفوذ ناپذیری در مقابل آب، رطوبت و سیکل‌های یخبندان
اجرای آسان بدون انقباض و چسبندگی بالا
میزان و نحوه مصرف پودر بندکشی

برای کاشی‌های ۱۵×۱۵ با بندهای ۳ میلیمتر حدوداً ۲۵۰ گرم پودر برای یک متر مربع سطح کافی است.
ماده بندکشی به رنگ‌های طوسی برای کف و سطوحی که بیشتر در مجاورت رطوبت قرار دارند و پودر به رنگ‌های مختلف برای دیوارها به کار می‌رود. قبل از مصرف کلیه بندهای مورد نظر باید به اندازه تراشیده و تمیز شود و سپس با برس مرطوب کاملاً گردگیری شود.
بندکشی باید حتماً با کاردک لاستیکی انجام و عمق بندها کاملاً پر شود قبل از خشک شدن ماده بندکشی، باید اسفنج مرطوبی را روی سطح کار کشیده تا پستی و بلندی پیرامون بندها محو گردد و پس از خشک شدن کامل نیز با پارچه تمیز سطح کار باید صیقل داده شود.
بندکشی را نباید در هوای زیر ۵ درجه سانتیگراد یا در گرمای زیاد و یا در مجاورت آب انجام داد. برای ایجاد هماهنگی بین رنگ ماده مخصوص بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، توصیه می‌شود که خمیر آماده شده را با رنگ اصلی کاملاً مخلوط کرده برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود مقداری از ماده بندکشی را که با رنگ اصلی مخلوط شده در لایه نازک به عنوان نمونه کار اجرا نموده تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن مشخص شود.
پودر بندکشی را معمولاً ۲۴ ساعت پس از نصب کاشی و سرامیک بایستی روی سطح کار مصرف نمود و در طول ۲ روز چندین بار روی بندها آب به آرامی پاشیده شود. جهت حصول استحکام فوق العاده بالا استفاده از چسب بتن آب بندی توصیه می‌شود

برترین مطالب آموزشی

نحوه قالب بندی و گود برداری استخر و نکات قابل توجه همین زمینه و ایجاد واتر استاپ
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/04/10 2588
نگهداری و مراقبت از کاشی های استخر، از وظایفی است که در صورت نادیده گرفتن آن باعث به وجود آمدن مخاطرات و ضرر هایی می شود؛ زیرا اگر در محوطه‌ی استخر خطر یا آلودگی وجود داشته باشد جان افراد را تهدید می نماید. برای افزایش طول عمر کاشی ها و پیشگری از خطر های احتمالی می توان اقداماتی انجام داد.
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/07/01 2554
پودر بندکشی ، محصولی است پایه سیمانی متشکل از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معـدنی که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین کاشی ها می شود
آموزش های تخصصی حوزه کاشی و سرامیک
1398/03/18 2400
تاریخ ثبت:1398/03/18
تاریخ ویرایش:1398/03/18
موضوع: آموزش های تخصصی حوزه کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:2400


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.