مطالب آموزشی

نگهداری استخر
نگهداری استخر

نگهداری استخر

نگهداری و مراقبت از کاشی های استخر، از وظایفی است که در صورت نادیده گرفتن آن باعث به وجود آمدن مخاطرات و ضرر هایی می شود؛ زیرا اگر در محوطه‌ی استخر خطر یا آلودگی وجود داشته باشد جان افراد را تهدید می نماید. برای افزایش طول عمر کاشی ها و پیشگری از خطر های احتمالی می توان اقداماتی انجام داد.
آموزش های تخصصی ایجاد استخر 1398/07/01 2539 7

نگهداری و مراقبت از کاشی های استخر، از وظایفی است که در صورت نادیده گرفتن آن باعث به وجود آمدن  مخاطرات و ضرر هایی می شود؛ زیرا اگر در محوطه‌ی استخر خطر یا آلودگی وجود داشته باشد جان افراد را تهدید می نماید. برای افزایش طول عمر کاشی ها و پیشگری از خطر های احتمالی می توان اقداماتی انجام داد. به طور مثال در مواقعی که آب استخر کدر و دیواره یا کف استخر حالت جلبکی شده است، می توان با اضافه کردن سولفات مس که به کات کبود نیز معروف است، جلبک ها را نابود کرده و به زیبایی و درخشان نمودن کاشی ها و آب استخر کمک کرد.

نگهداری استخر خانگی

در نگه داری استخر های خانگی باید موادی برای افزایش عمر کاشی ها و آب  به استخر افزود، برای افزودن مواد مختلف به استخر باید اصول زیر را رعایت نمود:
   1  همه مواد شیمیایی را نباید با هم به آب اضافه نمود. به طور مثال اگر کلر و سولفات مس باهم واکنش داده و به آب اضافه شوند، آب استخر کدر و بد بو می شود و دیواره، کف استخر حالت لجن گونه ای پیدا می کند.


 2 برای اضافه نمودن سولفات مس یا کات کبود باید قبل از تیرگی آب استفاده شود، در غیر این صورت آب استخر حالت تیره تری نسبت به قبل پیدا می کند.

3 در فصل سرما و هنگام بارش برف که از استخر استفاده نمی شود باید تمامی برف های درون استخر را جهت پیشگیری از شکستگی و خمیدگی کاشی ها؛ در اثر وزن برف، خالی شود و خطوط لوله کشی استخر ها باید از آب تخلیه شده تا در اثر سرما آب درون لوله ها یخ نزده و موجب خرابی نگردد.

تخلیه آب استخر

آب استخر را باید با توجه به یک سری نکات تخلیه نمود تا عمر کاشی و سرامیک استخر افزایش یابد و موجب کاهش آسیب دیدگی سرامیک های استخر شده و نیازی به تعمیر یا تعویض کاور استخر ها تا مدت ها نشود.

نکاتی که باید برای تخلیه آب استخر ها رعایت نمود به صورت زیر است:

  • حداقل 10روز پس از نصب سرامیک ها و تاسیسات استخر، آبگیری صورت گیرد تا چسب یا بتون های سرامیک ها و کاشی ها به حداکثر مقاومت خود رسیده باشد.
  • حداکثر سرعت آبگیری استخر در طی 24 ساعت، 60 سانتیمتر انجام گیرد تا تغییراتی شامل فشار، رطوبت و دما آهسته به کاشی ها وارد شده و موجب خرابی کاشی ها و سرامیک ها نشود.
  • از آبگیری استخر؛ زمانیکه استخر خالی زیر نور مستقیم آفتاب بوده و اختلاف دما شدید است اجتناب کنید. مناسب ترین زمان برای آبگیری استخر و خشک شدن آن بعد از غروب آفتاب است.
  • نباید استخر را به طور کامل تخلیه نمود و همیشه یک مقدار آب، کف استخر باقی بماند. این امر باعث می شود فشار هیدرواستاتیکی معکوس گرفته شده و مانع کشش آب از لایه های زیری زمین به سمت استخر می شود.
  • در مراقبت از پمپ شناور استخر ها کوشا باشید زیرا اگر این پمپ ها آسیب ببینند هزینه‌ی زیادی صرف تعمیر یا تعویض آنها باید صورت گیرد.
  •  دستگاه تصفیه موقع آبگیری استخر، باید حدود 24  ساعت کار کند. هم چنین باید آب از قسمت گرمایشی و پمپ ها به طور مداوم عبور کرده و حداقل 4 مرتبه عمل تصفیه سازی انجام شود. بعد از تصفیه‌ی کامل آب، می توانید آلودگی ها و کدری را بر فیلترها مشاهده نمایید. سپس از جریان داشتن منظم آب مطمئن شده. پاشش آب از نازل های استخر نشان دهنده درست بودن عملکرد پمپ ها است. عمل هواگیری فیلتر و مبدل ها باید به صورت دوره ای انجام پذیرد.
  • میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب را همیشه بررسی نمایید. میزان اسیدی یا قلیایی بودن با معیار PH سنجنده می شود و عددی در بازه صفر تا چهارده است.  اگر PH بین صفر تا هفت باشد، باز یا قلیایی   است و اگر PH  بین هفت تا چهارده باشد اسیدی است. بهتر است آب استخر نزدیک به عدد هفت (خنثی) باشد.
  • با توجه به ابعاد و نوع استخر ها با انواع فیلتر کردن آب استخر ها آشنا شوید. از جمله فیلترها می توان  فیلترهای ماسه ای، فیلترهای کاتریجی، فیلترهای خاک دیاتومه را نام برد.
  • فیلتر ها باید همیشه باز باشند در غیر این صورت عمل تصفیه‌ی آب به خوبی انجام نمی شود.

 

برترین مطالب آموزشی

نحوه قالب بندی و گود برداری استخر و نکات قابل توجه همین زمینه و ایجاد واتر استاپ
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/04/10 2576
نگهداری و مراقبت از کاشی های استخر، از وظایفی است که در صورت نادیده گرفتن آن باعث به وجود آمدن مخاطرات و ضرر هایی می شود؛ زیرا اگر در محوطه‌ی استخر خطر یا آلودگی وجود داشته باشد جان افراد را تهدید می نماید. برای افزایش طول عمر کاشی ها و پیشگری از خطر های احتمالی می توان اقداماتی انجام داد.
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/07/01 2539
پودر بندکشی ، محصولی است پایه سیمانی متشکل از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معـدنی که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین کاشی ها می شود
آموزش های تخصصی حوزه کاشی و سرامیک
1398/03/18 2390
تاریخ ثبت:1398/07/01
تاریخ ویرایش:1398/07/01
موضوع: آموزش های تخصصی ایجاد استخر
تعداد بازدید:2539


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.