مطالب خواندنی

نکات کاربردی در مورد کاشی‌ها
نکات کاربردی که باید در مورد کاشی‌ها بدانید

نکات کاربردی که باید در مورد کاشی‌ها بدانید

وقتی می‌خواهید خانه ای جدید بسازید یا خانه قدیمی خود را بازسازی کنید، ممکن است انتخاب کاشی جدید اولین مورد در لیست کارهای شما نباشد. اما از آنجا که انواع مختلفی از کاشی‌ها و برنامه‌های کاربردی وجود دارد ایده خوبی است که به جمع‌آوری اطلاعات بپردازید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک 1399/07/21 604 2

اگرچه ممکن است کاشی گاه به صندلی‌، وسایلی مانند میز جلو‌، کابینت، لوازم خانگی و پنجره‌ها بچسبد و دیده نشود، اما می‌تواند تاثیربه سزایی در ورودی‌ خانه، آشپزخانه یا حمام داشته باشد. با توجه به این موضوع، بیایید نگاهی به برخی از حقایق جالب و جذاب همراه با چند نکته بیاندازیم.

در حقیقت‌، اولین کاشی‌های یافت شده در حفاری باستان شناسی در مصر پیدا شد و قدمت آنها به حدود 4700 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

برخی از کاشی‌ها مخصوص پوشش دیوار در حمام‌ها هستند زیرا تمیز کردن آنها آسان نیست، هنگام لعاب شدن، در برابر قالب مقاوم و غیر قابل نفوذ هستند.

کاشی و سرامیک رایج ترین نوع کاشی است و بیشترین تنوع را دارد.

کاشی‌های چینی قیمت بالاتری نسبت به سرامیک دارند، اما مقاومت آن‌ها در مناطق پرتردد بهتر و در قالب‌های بزرگ تا دو فوت مربع موجود هستند.

کاشی‌های سنگی و مرمر واقعی بسیار گرانتر و کار با آنها دشوارتر است.

کاشی‌های مترو به طور معمول 3 6 6 اینچ هستند و همانطور که از نامش پیداست، اغلب در مترو قابل استفاده هستند. در مترو از رنگ تیره استفاده می‌کنند و می‌توان آنها را در انواع الگوها، از جمله استخوان شاه ماهی، قرار داد!

کاشی‌های موزاییکی کاشی‌های کوچکی هستند که برای ایجاد الگوهای تزئینی هزاره استفاده شده‌اند. این روزها موزاییک‌ها اغلب بر روی پشتی پارچه‌ای از پیش ساخته شده تهیه می‌شوند که استفاده از آنها را بسیار راحت‌تر از گذشته می‌کند!

Listellos  نام ایتالیایی کاشی انگشتی است. این کاشی‌ها کوچک، باریک و کوتاه در انواع سایه‌ها یا رنگ‌های مختلف هستند که برای ایجاد حاشیه یا ویژگی‌های تزئینی در کاشی کاری با سطح بالاتر استفاده می‌شوند.

کاشی‌های دیواری معمولاً نازک‌تر‌، کوچکتر و سبک‌ترند. آنها معمولاً ضعیف‌ترند و برای مقاومت در برابر تغییرات دما قابل توجه طراحی نشده‌اند. به همین دلیل است که شما هرگز نمی‌خواهید از کاشی‌های دیواری در کف استفاده کنید.

سیمان کاشی یک ملات پیش مخلوط است که فقط به آب اضافه می‌شود تا خمیری ضخیم و چسب مانند ایجاد شود که برای چسباندن کاشی به دیوارها و کف استفاده می‌شود.

گروت یک سیمان پودری بسیار ظریف است که می‌تواند در انواع مختلف رنگ وجود داشته باشد که برای پر کردن شکاف بین کاشی‌ها استفاده می‌شود.

کاشی باید روی یک سطح صاف نصب شود‌، در غیر اینصورت با گذشت زمان ترک می‌خورد یا شل می‌شود. همچنین ترکیبات سیمانی خود تراز شونده می‌توانند کف‌های ناهموار را هموار کنند و در صورت وجود سوراخ‌های کوچک یا ناقص می‌توان دیوارها را پر یا گچ کرد.

کاشی‌ها واقعاً می‌توانند ظاهر و احساس محل مورد نظر شما را تغییر دهند، اگر در حال ساخت خانه جدید یا بازسازی هستید، احتمالاً می‌خواهید زمان مناسبی را صرف تحقیق در مورد تهیه کاشی کنید.

سرویس‌های بهداشتی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای نمایش کارهای کاشی کاری هستند. از آنجا که نصب کاشی تا حدی پرزحمت است‌ و همچنین چیزی نیست که بخواهید هر چند سال یک بار آن را جایگزین کنید. بنابراین چگونه کاشی را انتخاب می‌کنید که بلافاصله برای شما یکنواخت به نظر نرسد؟ در اینجا نگاهی گذرا به برخی از روندهای فعلی کاشی حمام داریم که ممکن است به شما کمک کند.

رنگهای خنثی

طرح‌های معاصر فعلی تمایل زیادی به استفاده از رنگ‌های کاشی خنثی دارند. آنها با خطوط زیبا و ساده طراحی معاصر به خوبی کار می‌کنند. بژ و خاکستری در حال حاضر گزینه‌های محبوب برای رنگ‌های مکمل هستند.

کاشی‌های مترو با نگاه جدید

چندی پیش، برخی از طراحان، مرگ کاشی‌های مترو را پیش بینی کردند. آنها خیلی کسل کننده دیده می‌شدند. امروزه کاشی‌های مترو کمی جالب‌تر هستند. در محصول فعلی کاشی‌های مترو تنوع بیشتری در اندازه‌، رنگ و الگو وجود دارد. بعلاوه‌، برخی از طراحان و صاحبان خانه از رنگ دوغاب متضاد برای دستیابی به جلوه‌ای چشمگیرتر استفاده می‌کنند.

اغلب مردم هنگام انتخاب کاشی، به فکر کارهای براق هستند. کاشی‌های مات تمام شده، زیبایی و چشمگیری را ایجاد می‌کنند که هرگز "از حد بالا" به نظر نمی‌رسد. یکی از ویژگی‌های خوب کاشی‌های مات این است که آنها لکه‌ها را به اندازه کاشی‌های براق نمایان نمی‌کنند.

برترین مطالب خواندنی

حضور نمایندگان فروشگاه میترا در 19مین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان غرفه رویال گرانیت، سالن شماره 41 نمایشگاه بین المللی تهران، 6 تا 9 مرداد ماه
خبرهای مرتبط با میترا تایل
1398/05/08 2338
سرامیک‌ها و موزاییکها با توجه خصوصیاتشان برای کاربردهای متفاوتی در طراحی بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود، تا علاوه بر کاربرد به زیبایی خانه نیز کمک نماید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
1398/06/06 2328
«شمسه» از مشهورترین نقوش هندسی در کاشی کاری است، اگر چه این نقش در مواردی با استفاده از خطوط منحنی و اسلیمی ترسیم می شود، از اصول مهم و مسلم هندسی پیروی می کند. این نقش به خوبی نگاه ایرانی – اسلامی به موضوع نقش مایه های تزئینی را بیان می کند و ترکیب متعالی جهان بینی و هندسه را نشان می دهد.
برترین کارهای کاشی و سرامیک در دنیا و ایران
1399/10/17 2172
تاریخ ثبت:1399/07/21
موضوع: اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:604


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.