مطالب خواندنی

تجهیزات مورد استفاده برای استخر
کاشی استخری

13 ماده و تجهیزات برتر برای یک استخر

آگاهی از محیط زیست در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی رشد کرده است و این روند در بخش استخر و آب معدنی منعکس شده. این طرز فکر جدید باعث پایین آمدن هزینه‌ها می‌شود و باعث می‌شود مردم بیشتر طبیعت را دوست داشته باشند.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک 1399/07/09 783 3

در بررسی های انجام شده ۱۳ ماده و تجهیزات وجود دارد که آینده امیدوار کننده‌ای را در این زمینه رقم می‌زند:

 

• تصفیه آب؛

۱- پمپ با سرعت متغیر

این فناوری که از چند سال پیش وجود دارد مبتنی بر یک موتور چند سرعته است که برای پمپ این امکان را فراهم می‌سازد تا هم در سرعت کم و هم در سرعت زیاد کار کند.

در سرعت پایین ذرات موثر و مفید بهتر جذب می‌شوند و در حالت دوم یعنی با سرعت بیشتر عمل جستجو با کارایی بیشتری انجام می شود. هر دو روش باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود و به کاهش هزینه ها کمک می‌کند.

۲- استفاده منطقی‌تر از مواد شیمیایی

کیفیت آب باید در تمام استخرها کنترل شود این موضوع به صورت جدی مورد توجه کیفیت آب باید در تمام استخرها کنترل شود این موضوع به صورت جدی مورد توجه تکنولوژی آب Emaux قرار گرفته است که در نمایشگاه تجهیزات استخر فرانسه استفاده شده است. برای بهینه‌سازی میزان مصرف فرآورده‌های شیمیایی این شرکت توانسته کنترل کننده PH اسامی افراد را تنظیم کند این کنترل‌کننده با یک رابط طراحی شده است که استفاده از این دستگاه را برای هرکس آسان می‌کند.

۳- زبانه‌های کلر پیچیده شده در پلاستیک محلول در آب

این زبانه‌ها یک محلول کامل برای تصفیه آب استخر می‌باشد که از هر گونه تماس با مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند در نتیجه در هر سطل ۵ کیلوگرمی، ۵۰ گرم پلاستیک کمتری دور ریخته می‌شود.

این موضوع در استخرهای جهانی فرانسه در غرفه تصفیه آب لونزا به نمایش درخواهد آمد.

۴- تصفیه آب با اشعه ماورای بنفش و ازون

تصفیه آب با اشعه ماورا بنفش و ازون یک روش نوین است که با یک سیستم مبتنی بر بلوک کار می‌کند این محلول مقادیر مواد شیمیایی مورد استفاده را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و حتی در بعضی از موارد آن‌ها را کاملا از بین می‌برد. همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شده (زیرا شستشوی نظافت و پاکسازی استخر کمتر می‌شود) یعنی دفعات آن کمتر می‌شود و یا برای مدت زمان کمتری انجام می‌شود.

5- پنل‌های گرمایشی خورشیدی برای استخر

این پنل‌ها مانند موارد پیشنهاد شده توسط شرکت روت فرانسه ارائه شده‌اند که قرار است در نمایشگاه رونمایی شود این فناوری بر اساس اصل جریان ثابت استوار است. مکانیزم آن به این صورت است که آب استخر مستقیماً توسط خورشید و بدون مبدل حرارتی گرم می‌شود و هزینه مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد.

6- کلرزنی آب، آب نمک برای تمیز نگه داشتن آب استخر

این سیستم براساس یک واکنش الکتروشیمیایی است که کلروسدیم را از نمک موجود در آب جدا می‌کند. این روش یک روشی طبیعی برای از بین بردن باکتری‌های موجود در آب است.

۷ - خط روشنایی (روشنایی با ال ای دی)

عمر مفید ال ای دی‌ها می تواند تا ۱۰۰ هزار ساعت در آزمایشگاه باشد و محصولات فعلی موجود در بازار ۴۰ هزار ساعت می‌توانند عمر مفید داشته باشند که فاقد جیوه هستند به محض روشن شدن به حداکثر میزان روشنایی خود می‌رسند و نسبت به لامپ های استاندارد از انرژی کمتری برخوردارند. اما به طور کلی می‌توان گفت این روش نیز برای روشنایی استخر مناسب است.

۸- روشنایی استخر با انرژی خورشیدی

ذخیره کننده‌های انرژی خورشیدی روزانه انرژی را جذب می‌کند و شب آن را آزاد می‌کند تا استخر را روشن کنند، بدون هیچ هزینه ای برای محیط زیست.

۹- چوب کامپوزیت

این ماده از آرد چوب و پلیمر ساخته شده است. دقیقا مانند چوب طبیعی به نظر می‌رسد اما یک مزیت مشخص دارد که می‌توان آن را بازیافت کرد.

۱۰- چوب کاج

این ماده عایق‌بندی بسیار خوبی را ایجاد می‌کند اما کمتر از این چوب استفاده می‌شود.

 

• استخرها و روکش؛

۱۱- لاستیک بازیافتی

این وسیله برای ایجاد استخر اختصاصی و سفارشی برای مصرف کنندگان در هر سنی به شکل یک ساحل واقعی است که دارای ساختاری نشکن، ضد پوسیدگی و برای میکرو ارگانیسم‌های نفوذ ناپذیر است. فایده دیگر آن این است که در این مورد حجم کمتری از آب استفاده می‌شود و آب سریعتر گرم می‌شود.

12- روکش استخر خودکار با انرژی خورشیدی

روکش استخر خودکار با انرژی خورشیدی، مکعب خورشیدی، از شرکت Aqva cover SA که به صفحات خورشیدی مجهز است و می‌تواند صرفه‌جویی در انرژی را به همراه داشته باشد.

13- آستر استخر

آستر‌های استخر از EPDM(اتیلن پلی پروپیلن دیس مونومر) قوی ساخته شده است این رشته‌های بزرگ از لاستیکی مشکی کاملا ضد‌ آب ساخته شده‌اند و به پوشش استخر زیبایی می‌بخشند. آنها مزایای زیادی دارند زیرا از ترکیبات سمی و مضر برای محیط زیست قابل بازیافت هستند و ماندگاری بالایی دارند بنابراین نیازی به تغییر‌های مداوم ندارند.

برترین مطالب خواندنی

حضور نمایندگان فروشگاه میترا در 19مین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان غرفه رویال گرانیت، سالن شماره 41 نمایشگاه بین المللی تهران، 6 تا 9 مرداد ماه
خبرهای مرتبط با میترا تایل
1398/05/08 2343
سرامیک‌ها و موزاییکها با توجه خصوصیاتشان برای کاربردهای متفاوتی در طراحی بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود، تا علاوه بر کاربرد به زیبایی خانه نیز کمک نماید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
1398/06/06 2333
«شمسه» از مشهورترین نقوش هندسی در کاشی کاری است، اگر چه این نقش در مواردی با استفاده از خطوط منحنی و اسلیمی ترسیم می شود، از اصول مهم و مسلم هندسی پیروی می کند. این نقش به خوبی نگاه ایرانی – اسلامی به موضوع نقش مایه های تزئینی را بیان می کند و ترکیب متعالی جهان بینی و هندسه را نشان می دهد.
برترین کارهای کاشی و سرامیک در دنیا و ایران
1399/10/17 2178
تاریخ ثبت:1399/07/09
تاریخ ویرایش:1399/07/09
موضوع: اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:783


1 دیدگاه

علیرضا 1399/07/21 18:10
بسیار کاربردی و پر محتوا
تشکر

پاسخ به این دیدگاه

راهبر سیستم 1399/07/21 18:10
سلام خوشحالیم که محتوا مورد پسندتون بود.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.