مطالب خواندنی

مزایا و معایب موزاییک های شیشه ای
مزایا و معایب موزاییک های شیشه ای

مزایا و معایب موزاییک های شیشه ای

موزاییک های شیشه ای یکی از زیباترین و متنوع‌ترین عناصر برای کفپوش‌ها و دیوارهای تزینی هستند که امروز در بازار‌های کاشی سرامیک شیشه ای رونق بسیاری گرفته است. موزاییک‌های شیشه‌ای نیز مانند دیگر کفپوش‌ها مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به آن ها اشاره می‌نماییم.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک 1399/06/29 1115 1

موزاییک‌های شیشه‌ای به دلیل جلوه و نمای زیبایی که به محیط می‌دهند می‌توان از آن برای زیبایی طراحی کفپوش، استخر، حمام، آشپزخانه و محیط زندگی استفاده کرد. به همین علت آنها را به عنوان یک عنصر تزئینی، به عنوان پشت پرده یا به عنوان یک قطعه برای چسباندن به دیوار استفاده می‌کنند.

موزاییک‌های شیشه‌ای در رنگ، الگو، اندازه و اشکال مختلف در بازار موجور هستند. اندازه هر ورق از موزاییک‌های شیشه ای معمولا 30 سانتی متر است و اندازه هر قطعه از ورقه‌های آن تقریبا 2.5 در 2.5 سانتی‌متر می‌باشد در حاليكه معروف‌ترين اشكال آن مستطيل و مربع است. صرف نظر از اینکه چگونه می‌خواهید از موزاییک‌های شیشه‌ای استفاده نمایید، بهتر است قبل از استفاده از مزایا و معایب موزاییک‌های شیشه‌ای مطلع شوید.

مزایای عمده موزاییک‌های شیشه‌ای

تمیزی راحت آنها و نگهداری آسان

موزاییک‌های شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند و نگهداری از آن ها نسبت به کاشی‌ها و سرامیک‌ها آسان‌تر و راحت‌تر است. همچین اگر در سطح موزاییک‌های شیشه‌ای خاک یا گرد غبار وجود داشته باشد به راحتی قابل دیدن است و سریعا تمیز می‌شوند‌. کاشی‌های شیشه‌ای متخلخل نیستند و به طور طبیعی در برابر جلبک، لکه‌ها و آسیب‌های شیمیایی مقاوم هستند.

زیبایی را به فضای شما می‌بخشد

انتخاب صحیح موزاییک شیشه‌ای می‌تواند اتاق‌ها و فضای زندگی شما را زیباتر نشان بدهد. در صورت نصب صحیح می‌توانند جلوه و رنگ فضای شماره را بسیار زیبا‌تر سازند. همچنین می‌توانید به راحتی با چیدمان آنها بازی کنید و از مهارت هنری خود برای ایجاد فضایی منحصر به فرد استفاده کنید.

موزاییک های شیشه ای بادوام بالا

موزاییک‌های شیشه‌ای، مخصوصا آن‌هایی که از استانداردهای دقیق مواد کفپوش عبور کرده اند، بسیار با دوام هستندهمچنین جنس موزاییک‌های شیشه‌ای در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند.

سازگار با محیط زیست

روند تولید و ساخت موزاییک‌های شیشه‌ای سازگاری بیشتری با محیط زیست نسبت به تولید کاشی‌ها و سرامیک دارد و انرژی که صرف ساخت موزاییک شیشه‌ای می‌شود تقریبا نصف انرژی ساخت کاشی و سرامیک است.

ظاهر درخشان

آنچه که موزاییک‌های شیشه‌ای را نسبت به دیگر رقیبان خود متمایز و منحصر به فرد نموده است ظاهر براق آن‌ها می‌باشد. موزاییک‌های شیشه‌ای به جای جذب نور، نور خورشید را انعکاس می‌دهند به همین دلیل ظاهری درخشان دارند.

معایب عمده موزاییک‌های شیشه‌ای

نصب تقریبا دشوار آن‌ها

نصب موزاییک‌های شیشه‌ای کمی دشوارتر از سنگ‌ها یا کاشی و سرامیک است. برای صحیح نصب کردن آن باید در نصب کاشی متخصص باشید. اگر در نصب آن‌ها کوچک‌ترین خطایی رخ دهد کل کار را خراب می‌کند. بنابر این اگر قصد نصب موزاییک شیشه‌ای را داشتید بهتر است که با یک متخصص نصب کاشی تماس حاصل کنید.

سطح لغزنده

موزاییک‌های شیشه‌ای سطحی صاف دارند. به همین دلیل، سطح آن‌ها می‌تواند تقریبا لغزنده باشد، به ویژه اگر سطح آن‌ها خیس باشد. اگر قصد دارید که تمام سطح کف خود را موزاییک شیشه‌ای به کار ببرید، بهتر است که از فرش‌های بدون لغزش استفاده نمایید.

هزینه بالا

موزاییک‌های شیشه‌ای می‌توانند با زیبایی و درخشندگی بی‌نظیر خود، فضای شما را جذاب تر، خیره کننده سازند. اما این کیفیت و زیبایی ارزان نیست و تقریبا قیمت سنگینی دارد. می‌توان تنها نکته منفی موزاییک شیشه‌ای قیمت بالای آن است.

برترین مطالب خواندنی

حضور نمایندگان فروشگاه میترا در 19مین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان غرفه رویال گرانیت، سالن شماره 41 نمایشگاه بین المللی تهران، 6 تا 9 مرداد ماه
خبرهای مرتبط با میترا تایل
1398/05/08 2336
سرامیک‌ها و موزاییکها با توجه خصوصیاتشان برای کاربردهای متفاوتی در طراحی بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود، تا علاوه بر کاربرد به زیبایی خانه نیز کمک نماید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
1398/06/06 2326
«شمسه» از مشهورترین نقوش هندسی در کاشی کاری است، اگر چه این نقش در مواردی با استفاده از خطوط منحنی و اسلیمی ترسیم می شود، از اصول مهم و مسلم هندسی پیروی می کند. این نقش به خوبی نگاه ایرانی – اسلامی به موضوع نقش مایه های تزئینی را بیان می کند و ترکیب متعالی جهان بینی و هندسه را نشان می دهد.
برترین کارهای کاشی و سرامیک در دنیا و ایران
1399/10/17 2164
تاریخ ثبت:1399/06/29
تاریخ ویرایش:1399/06/29
موضوع: اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:1115


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.