مطالب خواندنی

سرامیک های پرسلانی
سرامیک های پرسلانی

آشنای با سرامیک های پرسلانی و خصوصیات سرامیک های پرسلانی

سرامیک های پرسلان به روزترین و جدیدترین نوع کاشی و سرامیک ها است و به دلیل دوام و زیبایی امروزه جایگزینی مناسب برای پوشش های کف و نمای ساختمان ها شده است.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک 1398/07/28 505 7

پرسلان

پرسلان محصولی یکنواخت با رنگ است که بعد از پخت سفید و متراکم می‌شود. پرسلان تحت شرایط خاصی در طبیعت بر اثر فشار و درجه حرارت بالا تشکیل می‌شود.

پرسلان به روزترین و جدیدترین نوع کاشی در صنعت سرامیک و کاشی‌ها می‌باشد و به دلیل زیبایی و خصوصیات ارزنده‌ای که دارد، جایگزینی مناسب برای پوشش کف و نمای ساختمان‌ها شده است.

 

سرامیک های پرسلانی

سرامیک‌های پرسلانی از پخت خاک پرسلان در دمای تقریبی 1200 درجه سانتیگراد حاصل می‌شوند و جذب آب آنها بسیار پایین بوده و استحکام بالایی دارند.

سرامیک‌های پرسلان به دلیل خصوصیاتی از جمله جذب آب کم، استحکام بالا و فرآیند پختی که دارند توانسته است در بازار و صنعت کاشی و سرامیک جایگاه بالایی به دست آورد.

 

سرامیک‌های پرسلانی باتوجه به فرآیند پخت و تولید به چندین گروه تقسیم می‌شوند:

سرامیک های پرسلانی لعابدار:

سرامیک‌هایی هستند که روی سطح آنها یک لایه لعاب که معمولا رنگی است قرار گرفته و در زمان فرآیند تولید برای براق شدن سطح آن پولیش می‌شود.

ظاهر سرامیک های پرسلانی لعابدار بسیار شبیه به سرامیک های لعابدار معمولی است.

 

سرامیک های پرسلانی بدون لعاب:

این دسته از سرامیکها لعاب رنگی نداشته و سطح آنها براق نیست و طرح این نوع سرامیک توسط دستگاه پرینت روی سطح سرامیک ایجاد میشود. در واقع نقش‌های این دسته از سرامیک‌ها به صورت دیجیتال چاپ می‌شوند.

 

سرامیک های پرسلانی پولیشید:

سرامیک‌های پولیشید لعابی ندارند ولی سطح براق و درخشنده‌ای دارند و براقی سطح به این دلیل است که بعد از فرآیند پخت عمل پولیش کردن انجام می‌شود و توسط ساب مکانیکی لایه‌ی سطحی آن برداشته و با استفاده از برس‌های مخصوص آن را براق و درخشان می‌سازند.

 

سرامیک پرسلانی تمام بدنه:

این نوع سرامیک‌ها تک رنگ بوده و طرحی ندارند و اثرات سایش در سطح این نوع سرامیک به دلیل وجود رنگ در تمام بدنه کمتر دیده می‌شود به همین خاطر از سرامیک‌های تمام بدنه در فضاهای شلوغ و پر ترافیک استفاده می‌شود.

 

سرامیک  پرسلانی بافت دار:

این دسته از سرامیک‌های پرسلانی دارای سطحی بافت‌دار همانند سنگ‌ها می‌باشند.

 

سرامیک های پرسلانی دبل شارژ:

سرامیک‌های پرسلانی دبل شارژ سرامیک‌هایی هستند که روی سطح بیسکویتی آنها یک لایه‌ی ضخیم لعاب  قرار گرفته است.

 

فروشگاه میترا، ارائه کننده محصولات پرسلانی و با کیفیت عالی می باشد. برای سفارش بهترین محصولات پرسلانی با فروشگاه تماس بگیرید.
تماس با فروشگاه

 

برخی ویژگی سرامیکهای  پرسلانی به شرح زیر است:

  • درصد جذب آب آنها کمتر یا مساوی 5/0 است.
  • استحکام بالایی دارد.
  • در یخبندان‌ها بسیار مقاوم است.
  • در برابر لکه‌ها و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.
  • دارای عمر طولانی و درخشندگی بالایی است.
  • دارای سطحی است که مانع لیز خوردن روی سرامیک می‌شود.
  • در برابر سایش، خط و خش بسیار مقاوم است.
  • تعمیر و نگهداری آسان.

 

قابلیت های سرامیک های پرسلانی:

  • سرامیک های پرسلانی به دلیل داشتن عمر و مقاومت بالا در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد مانند: نمایشگاه، مغازه‌ها، معابر ورودی و خروجی و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این سرامیک در برابر خط و خش و لکه‌پذیری مقاوم است به همین دلیل از آنها در فضاهای صنعتی و تجاری مانند: فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه آهن، رستوران و... به کار می‌رود.
  • از سرامیک‌های پرسلانی به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما و یخ زدگی می‌توان در گلخانه‌ها، حیاط خلوت، استخرها و فضاهایی که دمای آنها تقریبا زیر صفر است استفاده کرد.
  • سرامیک‌های پرسلانی در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم و نفوذ ناپذیر است از این رو می توان در درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، انبارها و سالن‌های آرایش و زیبایی نیز استفاده کرد.

برترین مطالب خواندنی

حضور نمایندگان فروشگاه میترا در 19مین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان غرفه رویال گرانیت، سالن شماره 41 نمایشگاه بین المللی تهران، 6 تا 9 مرداد ماه
خبرهای مرتبط با میترا تایل
1398/05/08 2337
سرامیک‌ها و موزاییکها با توجه خصوصیاتشان برای کاربردهای متفاوتی در طراحی بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود، تا علاوه بر کاربرد به زیبایی خانه نیز کمک نماید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
1398/06/06 2327
«شمسه» از مشهورترین نقوش هندسی در کاشی کاری است، اگر چه این نقش در مواردی با استفاده از خطوط منحنی و اسلیمی ترسیم می شود، از اصول مهم و مسلم هندسی پیروی می کند. این نقش به خوبی نگاه ایرانی – اسلامی به موضوع نقش مایه های تزئینی را بیان می کند و ترکیب متعالی جهان بینی و هندسه را نشان می دهد.
برترین کارهای کاشی و سرامیک در دنیا و ایران
1399/10/17 2172
تاریخ ثبت:1398/07/28
تاریخ ویرایش:1398/07/29
موضوع: اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:505


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.