مطالب خواندنی

تفاوت کاشی و سرامیک

کاشی به اقلامی گفته می شود که فقط برای کار بر روی دیوار است و نمی توان به هیچ وجه از آن برای کف استفاده کرد زیرا استحکام لازم برای کف را دارا نیست.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک 1398/03/18 1854 7

کاشی به اقلامی گفته می شود که فقط برای کار بر روی دیوار است و  نمی توان به هیچ وجه از آن برای کف استفاده کرد زیرا استحکام لازم برای  کف را دارا نیست.مقاومت کاشی در برابر فشار و سرما و گرما  بسیار کم بوده و لذا فقط باید از آن ها برای محیط های بسته و دیوار هایی که از پشت رطوبت ندارند استفاده نمود.

استفاده کاشی در مواردی که نام برده شد موجب آسیب رسیدن به کاشی می شود.اما با این وجود کاشی ها دارای طراحی های بسیار زیبا و تنوع بسیار بالایی نسبت به سرامیک ها هستند. بهترین محیط های استفاده از کاشی دیوارهای سرویس های بهداشتی و حمام و آشپزخانه و اتاق ها می باشد.

کاشی به خاطر درصد جذب آب بالایی که نسبت به سرامیک دارد برای کار کردن بر روی دیوار و ارتفاع بسیار مناسب  و راحت تر است.

سرامیک به اقلامی گفته می شود که هم برای دیوار و هم برای کف میتوان از آن استفاده نمود ولی به خاطر استحکامی که دارد بیشتر برای کف استفاده می شود.

میزان مقاومت سرامیک در برابر آب ،5 دهم درصد می باشد.این درحالی است که امروزه سنگ های چینی ای با مقاومت 3 دهم درصد در برابر آب ،تولید شده اند.که در مطالب بعدی بیشتر در مورد porcelain ها صحبت خواهیم کرد.

مقاومت سرامیک در برابر فشار و سرما و گرمای  شدید و رطوبت نسبت به کاشی بیشتر بوده ولی تنها نوع خاصی از سرامیک ها که اصطلاحا به آنها پرسلان گفته می شود را می توان در محیط های باز استفاده کرد.

پرسلان ها کاملا در برابر فشار و سرما و گرما و رطوبت مقاوم هستند.به همین دلیل در محیط های باز و تحت فشار و سرما و گرما و رطوبت همانند نمای ساختمان ها و کف حیاط و کف پارکینگ  و دیوارهایی که نمکش دارند  مورد استفاده قرار می گیرد.

 پرسلان ها با تحت فشار قرار دادن سراميك خام و ادغام آن با كوارتز، فلدسپات و مواد ديگر در محل پرفشار توليد مي شود. بعد از آن در دماي بالا پخته مي شود.

در طي اين فرآيند ميزان مقاومت آن در برابر آب و فرسايش به شدت افزايش مي يابد. بنابراين خاصيت ضد لكه و ضد ترك دارد.

همچنين سطح زيبا، يكدست و چشم نوازي دارد. ايجاد رنگ در آن با استفاده از پورد هاي رنگ سراميك يا نمك هاي محلول صورت مي گيرد.

 

برترین مطالب خواندنی

حضور نمایندگان فروشگاه میترا در 19مین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان غرفه رویال گرانیت، سالن شماره 41 نمایشگاه بین المللی تهران، 6 تا 9 مرداد ماه
خبرهای مرتبط با میترا تایل
1398/05/08 2337
سرامیک‌ها و موزاییکها با توجه خصوصیاتشان برای کاربردهای متفاوتی در طراحی بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود، تا علاوه بر کاربرد به زیبایی خانه نیز کمک نماید.
اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
1398/06/06 2326
«شمسه» از مشهورترین نقوش هندسی در کاشی کاری است، اگر چه این نقش در مواردی با استفاده از خطوط منحنی و اسلیمی ترسیم می شود، از اصول مهم و مسلم هندسی پیروی می کند. این نقش به خوبی نگاه ایرانی – اسلامی به موضوع نقش مایه های تزئینی را بیان می کند و ترکیب متعالی جهان بینی و هندسه را نشان می دهد.
برترین کارهای کاشی و سرامیک در دنیا و ایران
1399/10/17 2167
تاریخ ثبت:1398/03/18
موضوع: اطلاعات عمومی در خصوص کاشی و سرامیک
تعداد بازدید:1854


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.