مطالب آموزشی

روش ساخت موزاییک شیشه ای روکارنو
روش ساخت موزاییک شیشه ای روکارنو

روش ساخت موزاییک شیشه ای روکارنو

موزاییک های شیشه ای روکارنو یکی از تولیدات داخلی کشور ایران در صنعت موزاییک است که درکارخانه ای در شهر یزد تولید می شود.
آموزش های تخصصی ایجاد استخر 1399/05/28 1974 2

موزاییک های شیشه ای روکارنو یکی از تولیدات داخلی کشور ایران در صنعت موزاییک است که درکارخانه ای در شهر یزد تولید می شود.

موزاییک شیشه ای روکارنو مقاوت بالا دارد و در رنگ و شکل متنوع می‌باشد. به همین دلیل از محبوبیت بالایی در بین مشتریان، برخوردار است.

موزاییک شیشه ای روکارنو در مراحل مختلفی تولید و ساخته می شود که در ادامه به روش تولید آن ها می پردازیم.

مراحل ساخت موزاییک شیشه ای روکارنو

ابتدا شیشه ها به شکل جام وارد دستگاه می شوند و سپس در ابعداد 60 در 45 سانتی متر، توسط دستگاه خاصی خورد می‌شوند، سپس جهت شستشو، آن‌ها را وارد دستگاه دیگری می‌کنند.

زمانی که شیشه ها برای شستشو وارد دستگاه شدند باید حتما پشت شیشه ها به سمت بالا باشد، در غیر این صورت لیزری که در جلوی دستگاه قرار دارد هشدار می‌دهد که شیشه به درستی جایگزاری نشده است و باید شیشه را برعکس کرده و دوباره وارد دستگاه شستشو شود.

وقتی که شستشو شیشه ها به اتمام رسید آن‌ها را وارد دستگاه خشک کن می‌کنند تا به صورت کامل خشک شوند و هیچ رطوبتی نداشته باشند. پس از خشک شدن شیشه ها، توسط دستگاه دیگری به اسم فوت کن، غبارزدایی می‌شوند تا روی شیشه ها اثری از گردو غبار نباشد.

بعد از اینکه شیشه ها کاملا تمیز شدند و هیچ اثری از گرد و غبار روی شیشه ها باقی نماند، آماده رنگ آمیزی می شوند. در ابتدا وارد شابلون های مخصوص شده و رنگ آمیزی می شوند.

هنگامی که شیشه ها رنگ شدند، در فضای کاملا باز آن‌ها را جهت خشک شدن رنگ ها نگهداری می‌کنند، نگهداری شیشه ها به شرایط محیط و رطوبت هوا بستگی دارد، به این صورت که اگر رطوبت هوا پایین باشد 24 ساعت زمان جهت خشک شدن آن‌ها لازم است و اگر رطوبت هوا بالا باشد 48 ساعت زمان جهت خشک کردن رنگ ها نیاز می‌باشد.

هنگامی که رنگ ها به طور کامل روی شیشه ها خشک شدند دوباره پشت آن ها رنگ می‌شود. دلیل این کار این است که رنگ ابتدایی آن از بین نرود و رنگ مجدد هم بر اساس شرایط محیط و رطوبت هوا، 24 تا 48 ساعت زمان لازم دارد تا کاملا خشک شود.

بعد از مرحله رنگ‌آمیزی، شیشه ها را وارد دستگاه برش می‌کنند و به قطعات 2*2، 5*5، 5*10 ، 10*10 و 2.5*10 تقسیم می‌شوند.

هنگامی که برش شیشه ها به اتمام رسید، آن ها به صفحاتی تقسیم می شوند و روی ریل قرار می گیرند و سپس توسط غلطک پشت شیشه ها تقسیم بندی می شود و بعد از اتمام تقسیم‌بندی داخل قالب های مخصوص خود قرار می گیرند.

بعد از قرارگیری شیشه ها در درون قالب، وارد کوره ای به طول حدودا 28 متر می شوند. دمای داخل کوره از دمای محیط شروع می‌شود و تقریبا در طول 8 متری کوره، دمایی نزدیک به 850 درجه دارد که در آن دما شیشه ها کاملا پخته می‌شود و سپس با دمای محیط از کوره خارج می‌کنند.

هنگامی که با دمای محیط از کوره خارج شدند داخل سبدهای پلاستیکی که در جلو کوره آماده هستند چیدمان شده و بعد از چیدمان، شیشه ها را جهت قالب زدن به ورقه های هم اندازه و یک سایز، وارد دستگاه دیگری می‌کنند.

زمانی که شیشه ها قالب زنی شدند، سپس جهت توری شدن پشت شیشه ها روی دستگاه دیگری قرار می‌گیرد، پشت هر ورقه توری خورده و از طرف دیگر دستگاه خارج می‌شود و به همین ترتیب بسته بندی شده و برای مشتری ارسال می‌گردد.
 

برترین مطالب آموزشی

نحوه قالب بندی و گود برداری استخر و نکات قابل توجه همین زمینه و ایجاد واتر استاپ
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/04/10 2586
نگهداری و مراقبت از کاشی های استخر، از وظایفی است که در صورت نادیده گرفتن آن باعث به وجود آمدن مخاطرات و ضرر هایی می شود؛ زیرا اگر در محوطه‌ی استخر خطر یا آلودگی وجود داشته باشد جان افراد را تهدید می نماید. برای افزایش طول عمر کاشی ها و پیشگری از خطر های احتمالی می توان اقداماتی انجام داد.
آموزش های تخصصی ایجاد استخر
1398/07/01 2551
پودر بندکشی ، محصولی است پایه سیمانی متشکل از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معـدنی که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین کاشی ها می شود
آموزش های تخصصی حوزه کاشی و سرامیک
1398/03/18 2398
تاریخ ثبت:1399/05/28
تاریخ ویرایش:1399/05/28
موضوع: آموزش های تخصصی ایجاد استخر
تعداد بازدید:1974


1 دیدگاه

محمد رستمی 1399/06/22 16:09
مطالب مفید هستند
تشکر

پاسخ به این دیدگاه

راهبر سیستم 1399/06/30 10:09
با سلام خوشحالیم که وب سایت میترا تایل مورد توجه شما قرار گرفته است.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.